onsdag 5 augusti 2009

Virkat halsband med blomma och blad


Här är ett nytt halsband med blomma och blad. Jag har hittat beskrivningen på creativeyarn. Den här gången virkade jag med tunnare bomullgarn så jag fick ändra i mönstret lite grand. Jag virkade mina löv och stjälkar lite större. För att få stjälkarna lite stadigare virkade jag sm tillbaka, på så sätt slapp jag fästa tråden när jag ville göra en ny stjälk. Löven virkade jag så här. sm, fm, hst, st, 2dbs, st, hst, fm, sm. Vänd och virka på samma sätt tillbaka.

Garn: Bomullsgarn 8/4 Conny från Swelogent
Virknål: 1,5 mm

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blir ju lite inspirerad av alla fina saker du gör. Någon gång ska jag lära mig virka. Hoppas allt är bra. Vi är just nu hemma i Huskvarna och svalkar oss då och då med dopp i Vättern.
Kram Joanna

Angélique Morgonöga sa...

snygg! tack för inspirationen - hit kikar jag gärna in fler ggr

Kringelikråka sa...

Verkligen ett snyggt halsband!
Jag får också lust att börja virka...