onsdag 24 augusti 2016

Filma instruktioner

Idag fick jag användning för kamerastativet som jag numera alltid bär med mig i väskan.

En timme innan min lektion filmade jag hur man flätar en snodd. En Kumihimo. Under lunchen laddade jag upp den på Youtube och när lektionen skulle börja låg den ute på nätet.


Med 17 elever i salen underlättade instruktionsfilmen och med projektorns hjälp kunde alla elever se och höra hur man gör en Kumihimo. Alla förstod och kom igång snabbt. Under tiden som eleverna tittade kunde jag vila rösten och förbereda materialet. Alltså dubbel vinst! 

Eleverna gav mig också lite tips på hur jag skulle kunna förbättra filmen med några redigeringar. "Det var lite långttråkigt då du klippte till alla garnerna, där kunde du låta filmen gå lite snabbare"

Ett mycket lyckad metod och fler filmer kommer det att bli!


Inga kommentarer: